Translate

niedziela, 8 września 2013

1 miesiąc istnienia bloga!!!!!!!!! + wywiad :D

Cześć!!!

Nie wierzę, że czas tak szybko leci...Właśnie dzisiaj, dokładnie mija miesiąc od założenia TĘCZĄ ZBIERANE (08.08.13r.)!
 
Pisanie daje mi dużo radości :) Jak dotąd mój blog odwiedziło 2430 osób! Moim zdaniem (chociaż się na tym nie znam) jest to dosyć duża liczba, jak na tak krótki okres istnienia strony..
Nie wiem czy moje notatki pisane z punktu widzenia nastolatki są dobre i ciekawe, ale staram się, aby każdy mógł znaleźć w nich coś dla siebie.

Tj. już w poprzednich postach wspominałam, mam dla Was coś nowego! Jest to wywiad z młodym i sympatycznym skoczkiem- Pawłem Stworą!!!

 
To jest mój pierwszy wywiad... Zapraszam do miłego czytania :-)
 

1.To może na dobry początek kilka słów o sobie...
Nazywam się Paweł, mam 15 lat, uczęszczam do Szkoły Mistrzostwa Sportowego w Szczyrku, gdzie uczę się i trenuję.
<- skocznie w Szczyrku

2. Jak zaczęła się Twoja przygoda ze skokami? Od czego się zaczęło? Kto zachęcił Cię do wybrania akurat tej dyscypliny?
Skoki narciarskie kochałem i oglądałem od dziecka, pamiętam mistrzostwa świata w Val di Fiemme, gdy Adam Małysz zdobył 2 złote medale. Wszystko się zaczęło w moim ogródku, gdy wraz z moim tatą budowałem skocznie ze śniegu, lecz nie mogłem przekonać swoich rodziców do zapisania mnie do klubu. W końcu na wiosnę 2010r. po wielu latach proszenia, błagania itp. rodzice zgodzili się i zapisali mnie do klubu LKS Klimczok Bystra, gdzie oddałem swoje pierwsze skoki.
3. Masz w rodzinie jakiś sportowców?
Mój tata do 19 roku życia uprawiał narciarstwo biegowe, mama trochę jeździła na nartach.
4. Jak często masz treningi?
Treningi mam 5-6 razy w tygodniu, zawsze rano 4razy skocznia, raz trening wytrzymałościowy oraz 1-2 razy siłownia.
5. Jak wygląda twój normalny dzień w czasie roku szkolnego?
Godzina 7 pobudka, następnie śniadanie, trening, o 12.30 do szkoły. Po szkole od 19-20 czas wolny, 20-21 nauka własna, potem mycie, paciorek i do spania.
6. Bywały takie chwile, że nie chciałeś dłużej trenować?
Tak, szczególnie, gdy złamałem nogę i byłem przekonany, że to koniec… lekarz mówił, że nie ma szans, by wrócić na skocznie. Następnie w wakacje rok temu, gdy nie miałem formy nie robiłem żadnego postępu na skoczni myślałem, że skończę, skoki nie sprawiały mi żadnej frajdy. Lecz po rozpoczęciu roku szkolnego znów wróciła ochota do skakania.
7. W kim najczęściej znajdujesz wsparcie?
W moich rodzicach, którzy zawsze jeżdżą ze mną na zawody, gdy mam "doła" zawsze mnie wspierają i powiedzą kilka miłych słów.
8. Masz jakieś motto życiowe? Jeśli tak to jakie?
Moje motto jest dość skomplikowane, ciężko je określić w kilku słowach. Gdy pniesz się w górę nie pluj na ludzi, których mijasz, bo możesz ich spotkać gdy będziesz wracać.
9. Jakie emocje towarzyszą ci przed startem?
Zawsze chcę dać z siebie wszystko, mój stres podczas skoku przeradza się w ogromną adrenalinę, którą staram się wyładować na progu, dlatego zawsze po zawodach jestem totalnie wykończony.
10. Masz ulubioną skocznię?
Tak, dwie: K65 w niemieckim Bad Freienwalde oraz K95 w Szczyrku.
11. Co uważasz za swój największy jak dotąd sukces?
Jakoś nie mam swojego największego sukcesu, lecz ostatnio wygrałem zawody w kombinacji oraz zająłem 2 miejsce w skokach.
12. Ile wynosi Twój obecny rekord życiowy?
Oficjalny 70m.
13. Jakie są Twoje marzenia związane ze skokami?
Marzeń jest wiele, ale mówią, że trzeba wysoko marzyć, żeby choć odrobinę tego osiągnąć, więc marzę o medalu olimpijskim.
14. Wolisz skakać latem czy zimą?
Zimą, ponieważ mam do dyspozycji lepszy sprzęt.
15. Którzy skoczkowie są Twoimi faworytami-idolami?
Moim idolem i wzorem od 2003r. i pamiętnych kwalifikacji w Kussamo jest Thomas Morgenstern.
16. Ty jako młody zawodnik.., jakie masz kontakty ze skoczkami z reprezentacji Polski?
Zawsze w szatni można coś zagadać, podpytać, myślę, że mam dobre kontakty z zawodnikami z kadry, z Krzyśkiem Biegunem byłem w jednym internacie i spałem w pokoju obok.
17. Jak oceniasz osiągnięcia Polaków w tym sezonie?
Moim zdaniem to był świetny sezon dla Polaków złoto Kamila i brąz drużyny seniorów oraz świetny występ juniorów w Libercu windują nas do światowej elity skoków.
18. Jak odpowiadałeś w którymś z pytań, powiedziałeś że złamałeś nogę, czy wydarzyło się to na skoczni?
Obok skoczni, podczas rozgrzewki biegliśmy z górki i podjechałem na śliskim podłożu i złamałem nogę.
19. W takim razie co najbardziej przykrego wydarzyło Ci się na skoczni?
Tej zimy, podczas treningu w Zakopanem organizatorzy źle przygotowali skocznię i po złym wyjściu z progu wykręciłem salto, w wyniku czego wyrwałem całe zapięcie z nart i miałem coś z nadgarstkiem, przez co 2 tygodnie chodziłem z gipsem.
20. Plany na przyszłość? Wiążesz je tylko ze skokami?
Raczej tak, po liceum SMS chciałbym udać się na AWF i zostać trenerem, lecz staram się nie zamykać sobie innych dróg.
21. Czym interesujesz się poza skokami?
Interesuję się piłką nożną oraz siatkową. Poza tym uwielbiam formułę 1. Gdy byłem mały uwielbiałem autobusy, lecz z wiekiem jakoś ta miłość wygasła, ale nie zupełnie.
22. Często fani proszą Cię o autografy, zdjęcia czy wywiady, czy raczej rzadko się z tym spotykasz?
Podczas treningów jest kilka osób, którzy proszą o zdjęcie czy autograf… zawszę się na to godzę, ponieważ wiem jaką mnie to sprawiało radość w przeszłości. Wywiadów udzielam najczęściej po jakiś zawodach.
23. …i na koniec, Czego możemy ci życzyć?
Dalekich lotów i nie połamania kości.
 
Tego Ci właśnie życzymy.:) Dziękujemy J
To ja dziękuję J :)



Chciałabym jeszcze raz podziękować Wiktorii i Pawłowi za pomoc z realizowaniu tego wywiadu :*
 
Na zakończenie tradycyjnie jakaś myśl : 

"Walcz o swoje marzenia, bo nikt nie zrobi tego za Ciebie!"

 Dzisiaj z pewnością mogę powiedzieć: MARZENIA SIĘ SPEŁNIAJĄ!!!
Do następnego, Majka ;)
 
PS Zachęcam do odwiedzenia Pawła na facebooku https://www.facebook.com/pages/Pawe%C5%82-Stwora/180639748652000?fref=ts :-)

3 komentarze:

  1. mam nadzieję, że będziesz tu jeszcze długo bloggowała :D
    i świetny wywiad!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki! :D też mam taką nadzieję...

      Usuń
  2. fajnie masz :# tylko pozazdrościć :)
    a te mendy mi zablokowały konto na bloggerze :C

    pozdrawiam Szymek :*

    OdpowiedzUsuń